مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
دقت کردید ؟؟
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/ItMatchOnline.html
/Voting/public_opinion/default.html
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
http://news.tebyan-zn.ir/
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
/archive/photography/0/10/default.html
جدیدترین مطالب این بخش

سلفژ در موسیقی چیست؟
خواندن و نوشتن نتهای موسیقی را که اغلب با آموزش تئوریک همراه است « سلفژ » می گوییم. ۳ رکن اساسی را ...

جشنواره ستاره​ها
موسیقی بسیاری از کشورهای جهان از طریق همین مبادلات و آشنایی موزیسین های دو کشور با یکدیگر پیشرفت کر...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : تئوری ریتم و ریتم خوانی
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)

سایر بخش های همگروه :
بازدید ها :   1091   بازدید   
تاریخ درج مطلب  19/1/1393
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

تئوری ریتم و ریتم خوانی

تئوری ریتم و ریتم خوانی واحد هنر تبیان زنجان-

 

انسان زمانی که خود را محتاج ثبت وقایع پیرامون وگفتارهای خود دید دست به خلق حروف و خطوطی زد که تکامل یافته آن , حروف وخطوطی است که امروزه در زبانهای مختلف دنیا وجود دارد

موسیقی نیز به عنوان یک واقعه خاص و نوعی گویش احساسات نیازمند ثبت و ضبط بوده و میبایست برای آن نیز حروفی مشخص می گردید که امروزه حروف الفبای این هنر با نام نت در بین اهل موسیقی مشخص و شناخته شده است .

نتها اصولاً روی خطوطی به نام خطوط حامل نوشته می شوند.

برای ثبت نتهایی با صداهای مشخص و ملودیک از خط حامل پنج خطی و برای ثبت نتهای سازهای غیر ملودیک از خط حامل تک خطی (و یا گاهی بطور سلیقه ای سه خطی و به ندرت چهار خطی البته برای سازهای غیر ملودیک ایرانی) استفاده می شود .

 نتها در درجه اول بدون در نظر گرفتن صدای آن , زمان اجرای یک صدای فرضی را به ما یادآور می شوند بنابراین نتها از نظر زمان می توانند تقسیم شوند .

 هر نت به طور عادی قابل تقسیم به دو نت کوچکتر از خود بوده و هر کدام از نتهای جدید از نظر زمان نصف ارزش نت قبلی را دارا می باشند . به این نوع تقسیمات تقسیمات دو دویی یا تقسیمات دوتایی می گویند

منبع : آفتاب


گردآوری:گروه هنر سایت تبیان زنجان
http://www.tebyan-zn.ir/Art.html

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : تئوری ریتم , ریتم خوانی , هنر موسیقی ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

170871
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.