مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
نگاهی به بیکاری و بهره وری نیروی کار در آمریکا
عصر ما بعد توسعه
آشنایی با مفاهیم بودجه
مقدمه ای درباره توسعه اقتصادی
ارتباط بين دين و توسعه اقتصادي
اخبار روز اقتصادی و بازرگانی
دقت کردید ؟؟
/archive/photography/0/10/default.html
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
/Voting/public_opinion/default.html
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/Directory/Free-Web-Submission.html
/ItMatchOnline.html
جدیدترین مطالب این بخش

شرکتهای مجازی و شبکه آنها (2)
راه‌اندازی یک شركت مجازی بسیار به نوع و سطح آماده‌سازی کار بستگی دارد که قبلاً به عنوان یک قسمت از ...

انواع شرکت‌ و مراحل ثبت شرکت (2)
شرکت مختلط سهامی، شرکتی است که تحت نام مخصوص بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : شرکتهای مجازی و شبکه آنها (2)
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   114   بازدید   
تاریخ درج مطلب  23/12/1395
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

شرکتهای مجازی و شبکه آنها (2)

شرکتهای مجازی و شبکه آنها (2)

 راه اندازی شركت مجازی:

راه اندازی یک شركت مجازی بسیار به نوع و سطح آماده سازی کار بستگی دارد که قبلاً به عنوان یک قسمت از راه اندازی شبکه مشخص شده است. شبکه هر قدر شکل گیری شرکتهای مجازی مختلف را پیش بینی و فراهم كند، میزان شکل گیری کمتری در راه اندازی شركت مجازی ایجاد می شود. راه اندازی شامل:

ـراه اندازی زیر ساخت، یعنی یک ساختار پروژه (شریک) چند لایه، تعریف قوانین دسترسی و سطوح مشترک با سیستم های قانونی شرکا

ـ مشخص نمودن قوانین، الگو هایی که استفاده شده، مدل های مرجع برای اقدام فوری در موقعیتهای خاص، ابزارهای دیگر و غیره.

ـ موارد قراردادی، مثلاً مدلهای قرارداد مرجع برای استفاده

ـ سازمان، مثلاً نقشهای استاندارد و موقتی در یک پروژه مشخص

▪ دستیابی به آماده سازی:

این فعالیت شبیه به فعالیت نظیر در شبکه است. هرقدر این فعالیت قبلاً در حین راه اندازی شبکه بیشتر انجام شده باشد، فعالیت کمتری برای انجام در راه اندازی شركت مجازی باقی خواهد ماند.

▪ برنامه ریزی و جدول بندی:

از زمانی که عملیات تشكیل شركت مجازی آغاز می شود، برنامه ریزی هایی با جزئیات بیشتر مورد نیاز است. هر یک از شرکا باید جزئیات برنامه ها را از اینکه چه خواهند کرد، تدوین نمایند. همچنین وظایف شركت مجازی را در مطابقت با دیگر فعالیتها جدول كنند.

▪ مدیریت شركت مجازی:

این فعالیت شبیه مدیریت شبکه است.

▪ نظارت و ارزیابی:

نظارت پروژه ها، همراه با گزارشهای پیشرفت، یک فعالیت مهم مدیریت پروژه است که برای اطمینان از اتمام پروژه در زمان و با بودجه مورد نظر به کار می رود. شرکا باید پیوسته معتبر بودن (قابلیت استفاده مجدد) فعالیتهای فراهم شده را ارزیابی و همچنین بررسی كنند که آیا سطح و نوع آماده سازی در شركت مجازی و شبکه شرکتها مناسب است یا نیاز به تصحیح و به روز شدن دارد. این فعالیت شامل:

ـ ارزیابی اینکه آیا مدل های مرجع فناوری ها استاندارد ها/رویه ها/قوانین شبکه و شركت مناسب هستند یا اینکه موارد جدیدی در حال آشکار شدن و مورد نیازند.

ـ ارزیابی اینکه آیا وظیفه فراهم شده در یک شركت مجازی از این اعتبارکه در سطح شبکه برای پروژه های آتی مشابه قابل به کار گیری باشد، برخوردار است.▪ جمع آوری تجربه:

از زمانی که محصول به مشتری تحویل داده می شود و تمام کاغذ بازی ها و پرداختهای آن انجام شد، زمان انحلال شركت مجازی می رسد. با این وجود، قبل از بستن شركت شرکا باید زمانی را برای جمع آوری تجربیات آموخته از پروژه اختصاص دهند. مواردی از قبیل: چه آموخته ایم، آنرا در آینده به چه شکل متفاوتی انجام می دهیم، قرار دادن آن در log-book برای دسترسی شرکا، قرار دادن آن در log-book برای دسترسی تمامی شرکای شبکه و اینكه آیا نیازی به تغییر و به روز رسانی در سطح و نوع آماده سازی های شبکه شرکت وجود دارد یا نه؟

▪ بستن:

پروژه بسته می شود و شرکا به شبکه شرکتها بر می گردند و منتظر نیازهای جدید مشتری می شوند.

● مواردی از اجرای موفق شرکت مجازی

KUBA ) KU Band Antenna)

الف) محصول:

این شرکت مجازی طراحی، مهندسی و تولید flat panel active array antenna” را انجام می دهد، که برای ارتباطات داده در سطح جهانی کاربرد دارد.

ب) فرصت تجاری:

در تمامی اروپا، مردم بسیار علاقه به ماهواره و تلویزیون دیجیتال دارند، قابلیت ارایه برنامه های شخصی شده بسیاری(پرداختن به تلویزیون، پرداختن به کانالهای شناور با موضوعات شخصی شده) وجود دارد. این علایق به طور قابل توجهی این بازار را تقویت نموده است.

در این شرایط رقابتی بالا، شرکت مجازی KUBA، مفهوم جدیدی را ازآنتن ماهواره تلویزیون دریافت، که آنرا flat active antenna نامید. این محصول از لحاظ قیمت با آنتن های بازتابی بشقابی سهمی شکل رقابت نخواهد کرد، ولی از لحاظ عملکرد و احساس زایی رقابت خواهد کرد.

پیچیدگی محصول که نیازمند ظرفیتهای الکترونیک، مکانیک و صنعتی است، نمی تواند به تنهایی به وسیله یک شرکت متوسط و کوچک انجام شود. این محصول به رویکرد شرکت مجازی نیاز دارد.

رویکرد شرکت مجازی اجازه می دهد تا زمان توسعه محصول کاهش یابد و هزینه تولید حداقل شود.

بهبودهای قابل انتظار همراه شده با رویکرد این شرکت مجازی، عبارتند از:

▪ کاهش قیمت نهایی محصول معادل ۲۰درصد

▪ کاهش زمان انجام کار معادل ۲۰ درصد در مقایسه با ائتلافهای رایج

▪ کاهش زمان دسترسی به بازار معادل ۴۰ درصد

▪ کاهش کل تلاشهای مدیریت پروژه معادل ۵۰ درصد

▪ کاهش زمان ائتلاف شرکت مجازی معادل ۵۰ درصد در مقایسه با همکاری سنتی شبکه ها

ج) مشارکت:

شرکت مجازی KUBA یک مشارکت بین المللی تشکیل یافته از یک سازمان دهنده تجاری و ۳ شرکت متوسط و کوچک (از سوئد، بریتانیا و ایتالیا) است، که مسئولیتهای مختلفی در مراحل عملیاتی شرکت مجازی (طراحی، نمونه سازی، مسائل قابلیتهای صنعتی، طراحی مکانیکی، تولید و غیره) دارند.

● Commercial off-The-Shelf components) CTS )

الف) محصول:

شرکت مجازی CTS برای توسعه و بهبود عناصر بازرگانی به منظور قابل دسترس کردن آنها در ماموریتهای بازرگانی فضایی کم هزینه، فعالیت خواهد نمود. شرکت مجازی که CTS نامیده شده است، در بازرگانی فضایی باقی خواهد ماند.

ب) اهداف:

به تازگی مشخص شده است که ماهواره های کوچک می توانند به وسیله فراهم نمودن راه حلهای کاهنده هزینه برای تجهیزات تخصصی ارتباطات، کاوشگرها، علوم واکنش سریع و ماموریت های نظامی، و نمایشهای فناوری، مکمل خدماتی باشند که ماهواره های بزرگتر کنونی ارایه می دهند.

بازار فضایی رقابتی کنونی همراه با کیفیت ارتقا یافته و دستاوردهای اصلی محصولات بازرگانی (خصوصاً در زمینه های میکرو الکترونیک و میکرو پروسسور) منجر به استفاده فزاینده از موارد آماده شده بازرگانی (COTS) شده است.

شرکت مجازی تاسیس شده واحدهای COTS را برای کاربردهای فضایی تطبیق، آزمایش و بهبود خواهد داد و برای بهره برداری از عناصر بازرگانی موجود در عرصه های دیگر یک بازار میانی را ترویج خواهد داد. این چنین واحدهایی از میان واحدهای دیجیتال و آنالوگ موجود در بازار بازرگانی که حداکثر قابلیت استفاده مجدد در زیر سیستمهای ماهواره های خرد را دارند، انتخاب می شوند.

ج) مزایای شرکت مجازی CTS:

▪ کاهش سطح سرمایه گذاری کل معادل ۱۵ درصد

▪ کاهش زمان هماهنگ سازی معادل ۵۰ درصد

▪ كاهش زمان کل دسترسی به بازار معادل ۲۵ درصد در مقایسه با بنچ مارک مستقر

▪ همسانی هزینه های توسعه پروژه با پیش بینی ها، همراه با انحراف کمتر از ۵ درصد

▪ افزایش درآمد شرکاء معادل حداقل ۳۰ درصد (طرح ریزی سالهای آتی)

د) ائتلاف:

شرکت مجازی CTS یک ائتلاف بین المللی است که از یک سازمان دهنده تجاری، ۳ شرکت متوسط و کوچک با مسئولیت های مختلفی در مراحل عملیاتی شرکت مجازی و یک مشتری مشتاق به خرید یک ماهواره کوچک تشکیل شده است. 

● نتیجه گیری

شرکتهای مجازی با توجه به کارایی بسیار زیادشان در پاسخ گویی به نیازهای جدید مشتری، بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. کشورهای مختلف به خصوص اتحادیه اروپا برای تحقیقات در زمینه شرکتهای مجازی و مسایل مربوط به آنها سرمایه گذاری های بسیار کلانی انجام داده اند. در زمینه شرکتهای مجازی به پیشرفتهای بسیار چشمگیری دست یافته اند، تا جایی که در حال حاضر طراحی مقدماتی محصولات شرکتهای مجازی را در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان، صنایع غذایی و امور تولید انرژی و غیره به اتمام رسانده اند در حال تلاش برای طراحی جزئیات شرکتهای مجازی هستند. تمامی این پیشرفتها به واسطه برنامه ریزی و اجرای ICT مناسب برای صنایع شان بوده است، به طوری که کاملا قدرتمند در مسیرهای استراتژیک برای رسیدن به اهداف مشخصی حرکت كنند. 

● پیشنهاد برای تحقیقات آتی

درباره وضعیت ایران و آمادگی ایجاد شرکتهای مجازی ایرانی تحقیقات مدونی صورت نگرفته است. برای این منظور تحقیقات درباره مشکلات قانونی شرکتهای مجازی، ابزارها و استانداردهای مورد نیاز شرکتهای مجازی در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از طرف دیگر شناخت قابلیتهای شرکتهای ایرانی و توجه و حمایت از آنها برای دستیابی به استانداردهای شرکتهای مجازی برای همکاری های بین المللی بسیار ضروری است. بنابراین تحقیقات درباره میزان و نوع سودآوری شرکتهای مجازی در ایران می تواند کمکهای شایانی در ایجاد متولی مشخص و توسعه این شرکتها در ایران شود.

منابع و ماخذ

[۱] Aloosh A., Virtual Enterprises, Proceeding of ICTM, Tehran, Iran, ۲۰۰۶

[۲] Aloosh A., Aloosh M., Tarighati T., Fatemi S.M.S., Virtual Service Enterprises, Proceedings of MMC, Tehran, Iran, ۲۰۰۶

[۳] Camarinha-Matos, Luis M.; Afsarmanesh, Hamideh; Ollus, Martin (Eds.) Virtual Organizations: Systems and Practices”, Springer-Verlag, ۲۰۰۵, ISBN: ۰-۳۸۷-۲۳۷۵۵-۰

[۴] GLOBEMEN, Global Engineering and Manufacturing in Enterprise Networks”, Technical Research Centre of Finland, ESPOO ۲۰۰۳, ISBN ۹۵۱–۳۸–۶۲۷۵–۵

[۵] Advanced Legal Issues in Virtual Enterprise: Legal entity and Qualification” (ALIVE) IST – ۲۰۰۰ – ۲۵۴۵۹ Project Deliverable D۰۹ Final Report

[۶] Shen W., Virtual Organizations in Collaborative Design and Manufacturing Systems”, Electronic Journal of Virtual Organization Net, ۲(۲), ۲۰۰۰, ISSN ۱۴۲۲-۹۳۳۱

[۷] GERAM - IFAC/IFIP Task Force on Architectures for Enterprise Integration, GERAM: Generalised Enterprise Reference Architecture and Methodology”, ISO۱۵۷۰۴:۲۰۰۰. http://www.cit.gu.edu.au/~bernus

[۸] T?lle, M., Bernus, P., Vesterager, J., Reference Models for Virtual Enterprises, In Collaborative business ecosystems and Virtual Enterprises” ed. Luis M. Camarinha-Matos, Kluwer Academic Publishers, Boston, USA, ۲۰۰۲, pp. ۳-۱۰

[۹] T?lle, M., Vesterager, J., Pedersen, J. D. (۲۰۰۰), A Methodology for Virtual Enterprise Management” – Results from IMS ۹۵۰۰۱/Esprit ۲۶۵۰۹ Globeman۲۱ project, Proceedings of the ۶th International Conference on Concurrent Enterprising, Toulouse, ۲۸-۳۰ June ۲۰۰۰, pp. ۱۱۹-۱۲۷.

[۱۰] Various documents on: http://www.vive-ig.net/projects/active/index.html

آرش آلوش: كارشناس ارشد MBA، دانشگاه علوم و فنون مازندران

مهدی آلوش: استاد مدعو، دانشگاه آزاد اسلامی كرج

طلیعه طریقتی: كارشناس صنایع، دانشگاه علوم و فنون مازندران

حامد شجاعی باغینی : كارشناس ارشدMBA، دانشگاه علوم و فنون مازندران

 ماهنامه تدبیر

vista.ir

 

 

 

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : شرکت مجازی ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

183916
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.