مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
با نیازهای کودک خود آشنا شوید
آموزش زناشویی و مسائل جنسی
عکس های دختر بچه ناز
قصه درمانی در کودکان
چگونه یک زندگی آرام و خوشبخت را تجربه کنیم؟
مادران شاغل بخوانند!
چگونه با کودکان ارتباط برقرار کنیم؟
شرايط صيغه عقد
دقت کردید ؟؟
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
http://news.tebyan-zn.ir/
/archive/photography/0/10/default.html
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
/ItMatchOnline.html
/Voting/public_opinion/default.html
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
جدیدترین مطالب این بخش

با کودکان حواس پرت چه کنیم؟
با کودکان حواس پرت چه کنیم؟ بی نظمی و حواس پرتی تقریبا در بین اکثر بچه ها دیده می شود. راه های کا...

دلایل دیر حرف زدن کودک چیست؟
وقتی کودک صحبت میکند هرچیزی را که از حرف هایش می فهمید ، تکرار کنید...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : با کودکان حواس پرت چه کنیم؟
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   134   بازدید   
تاریخ درج مطلب  15/12/1395
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

با کودکان حواس پرت چه کنیم؟

با کودکان حواس پرت چه کنیم؟

بی نظمی و حواس پرتی تقریبا در بین اکثر بچه ها دیده می شود. عواملی از قبیل شنیدن بیش از حد موسیقی، مشاهده برنامه های متعدد تلویزیونی، بازی با انواع اسباب بازی ها و همچنین بی قراری مرتبط با شرایط سنی همگی می توانند باعث حواس پرتی در کودکان شوند، اما بی نظمی و سردرگمی در برخی از کودکان در مقایسه با همسن هایشان بیشتر بوده و باعث بروز عدم کارایی در انجام فعالیت های روزمره، مشکلات تحصیلی و کاهش اعتماد به نفس در آنها می شود.

برای مقابله با این شرایط نامطلوب، کودکان باید طیفی از مهارت ها و عادت های سودمندی همچون چگونگی سازماندهی کارهای روزانه، مدیریت زمان، اولویت بندی فعالیت های روزمره و همچنین کنترل احساسات و هیجانات آنی خود را به خوبی فرا گرفته و به کار گیرند.

البته این روند معمولا زمانبر بوده و مستلزم پیگیری و همچنین تمرین زیاد می باشد؛ بنابراین والدینی که کودکانی حواس پرت دارند، باید مراحل و گام هایی که در ادامه این مقاله مطرح می شوند را به دقت پیش برده و پیوسته عملکرد کودک خود را مورد بررسی قرار بدهند. 

1- تعیین اهداف مشخص و دست یافتنی

در انتظاراتی که از کودک خود دارید بازنگری کرده و اهداف کوتاه مدتی را برای وی در نظر بگیرید. کودکان باید پیوسته احساس کنند که در حال پیشرفت هستند.

بنابراین، باید وظایف آنها را به گام های کوچکتر تقسیم کرده و برای انجام هر کاری، زمان مشخصی را به آن اختصاص دهید.

اگر وظایف زیادی را بر عهده فرزند خود قرار دهید، معمولا کودک تان دست پاچه شده و از انجام آنها دلسرد می شود.

در ضمن، در پایان هر مرحله، پاداشی در نظر گرفته و کودک خود را تشویق نمایید. 

عواملی از قبیل شنیدن بیش از حد موسیقی، بازی بیش از حد و ... باعث حواس پرتی می شوند 

2- کمک برای تعیین یک ساختار و برنامه کاری روزانه

به عنوان والدین باید در ابتدای کار به همراه کودک خود یک نظام و ساختار کلی برای انجام کارهای روزمره او ایجاد نمایید.

اما به مرور زمان، خود را کنار کشیده و اجازه دهید تا فرزند شما رشته امور خود را به دست گرفته و برای وظایف روزانه خویش، شخصا برنامه ریزی کند.

در واقع توجه، هدایت و کمک مثبت شما در ابتدای کار، به کودک جهت داده و باعث ایجاد شور و اشتیاق زیاد در وی می شود.

3- ایجاد شرایط محیطی مناسب

اگر فرزند شما برای انجام وظایف خود و برخورداری از یک سطح هشیاری مطلوب، نیاز به محرک های بیرونی دارد، سعی کنید برای وی محیطی پویا ایجاد کنید.

مثلا می توانید از یک توپ بزرگ به عنوان صندلی استفاده کرده تا کودک تان بتواند حین انجام کارهای روزمره اش، ورجه ورجه کرده و هشیار بماند.

علاوه بر این، با انجام فعالیت های سبک ورزشی، انرژی اضافی فرزندتان را تخلیه نمایید تا بتواند با آرامش نشسته و وظایف خود را انجام دهد.

در ضمن، می توانید فواصل کوتاهی را به عنوان زنگ تفریح در نظر بگیرید تا کودک از لحاظ ذهنی و جسمی بتواند مقداری استراحت کند.

4- موفقیت های کوچک، پلی به سوی هدف نهایی

هدف نهایی ما در برنامه ریزی برای کودکان سر به هوا این است که زندگی شان را سازماندهی کرده و به آنها یاد بدهیم تا در انجام امور روزانه خود متعهد و مسئول باشند.

ایجاد این روند در بزرگسالانی که نظم دارند، کار چندان مشکلی نیست، زیرا آنها به خوبی در دوران کودکی آموزش دیده و تجارب مفیدی را توسط والدین خود کسب کرده اند، بنابراین ایجاد محیطی که در آن برای دستاوردهای کوچک جشن گرفته می شود و مهارت های لازم با مرور زمان کسب می گردد می تواند باعث شود تا کودک در محیطی پویا و شاد رشد کرده و او را به شخصی با اعتماد به نفس و مستقل در بزرگسالی مبدل نماید.


منبع: akairan.com

 

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : حواس پرتی , عدم تمرکز ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

183816
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.