مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
با انواع اسکريپرها آشنا شوید.
پرورش ماهی اسکار
آشنایی با گریدر
نكات ایمنی لاستیک خودرو
نانوتکنولوژی و صنعت نساجی
آیا گوگل رقیب پیدا کرده است؟
ابیراهی و انواع آن
پخش‌كننده موسیقی Cowon iAudio 7
دقت کردید ؟؟
/Directory/Free-Web-Submission.html
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
http://news.tebyan-zn.ir/
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
/ItMatchOnline.html
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
/Voting/public_opinion/default.html
جدیدترین مطالب این بخش

برترین خودروهای اسپرت تاریخ نیسان
کمپانی نیسان برای این‌که علاقه‌مندان به خودرو را راضی نگه دارد همیشه یک یا دو خودروی اسپرت خوب در ب...

بنتایگا، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان
مدل 2016 بنتلی «بنتایگا» را باید سریع‌ترین شاسی بلند جهان دانست. تصاویر و اخبار منتشر شده به این خو...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : برترین خودروهای اسپرت تاریخ نیسان
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   650   بازدید   
تاریخ درج مطلب  27/7/1394
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

برترین خودروهای اسپرت تاریخ نیسان

برترین خودروهای اسپرت تاریخ نیسان واحد دانش و تکنولوژی تبیان زنجان -

 

کمپانی نیسان برای این که علاقه مندان به خودرو را راضی نگه دارد همیشه یک یا دو خودروی اسپرت خوب در بازار دارد. هرکسی که با دنیای خودرو آشنا باشد با خودروهای سری Z، SXs و GT-R کمپانی نیسان آشناست.

کمپانی نیسان سابقه ی خوبی از تولید خودروهای اسپرت دارد و محدود کردن لیست به 10 خودرو کار بسیار سختی بود، بنابراین لیست خودروها را طولانی تر کردیم و 15 خودروی اسپرت برتر تاریخ نیسان را انتخاب کردیم. به نظر شما جای خالی چه خودرویی در این لیست احساس می شود؟

15. نیسان میکرا سوپرتوربو

میکرا همواره به عنوان یک خودروی کوچک جمع وجور شناخته می شد؛ اما در سال 1989 نیسان از میکرا سوپرتوربو پرده برداشت. همان طور که از اسم آن پیداست موتور چهار سیلندر 0.9 لیتری این خودرو مجهز به توربوشارژر شد.

زیر کاپوت میکرا سوپرتوربو در کنار موتور توربوشارژ یک سوپرشارژر قرار گرفته بود تا قدرت تولیدی را بیش ازپیش افزایش دهد.

این خودرو با موتور کم حجمش 108 اسب بخار نیرو تولید می کرد. میکرا سوپرتوربو با گیربکس پنج سرعته دستی، سیستم دیفرانسیل لغزش محدود و وزن 680 کیلوگرمی در آن زمان مثل باد سریع بود.

14. داتسون اسپرتز

قبل از ظهور سری Z افسانه ای نیسان/داتسون، مدل های اسپرت دیگری در دهه ی 60 میلادی وجود داشت. اسپرتز 1000 که در ژاپن با نام فرلیدی شناخته می شد آغازگر یک مسیر بود که با اسپرتز 1200، اسپرتز 1500، اسپرتز 1600 و درنهایت اسپرتز 2000 دنبال شد.

اسپرتز 1000 که یک خودروی رودستر بود موتوری چهار سیلندر و 1.0 لیتری داشت که 38 اسب بخار نیرو تولید می کرد.

زیر کاپوت اسپرتز 2000 موتوری 2.0 لیتری قرار گرفت که 133 اسب بخار نیرو تولید می کرد. ترکیب این میزان نیرو با وزن 900 کیلوگرمی اسپرتز 2000، این خودرو را در ردیف خودروهای تنومند قرار می داد. طراحی ظاهری این رودسترها هم با الهام از خودروهای انگلیسی شکل گرفته بود که نتیجه ی خوبی به دنبال داشت.

13. نیسان سیلویا 240RS

در سال 1983 نیسان برای مسابقات رالی به یک خودروی جدید نیاز داشت؛ بنابراین این خودروساز S110 سیلویا یا همان 200SX را مدنظر قرار داد.

نیسان بدنه ی این خودرو را عریض تر کرد، مکانیک خودرو را بهبود بخشید و موتور چهار سیلندر و 2.4 لیتری FJ را زیر کاپوت آن قرار داد.240RS با چنین موتوری می توانست 237 اسب بخار نیرو و 234 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

نیسان سیلویا به عنوان یک خودروی رالی موفقیتی نسبی داشت اما هیچ وقت انتظارات نیسان را برآورده نکرد.

12. نیسان پالسار GTI-R

پالسار GTI-R یکی دیگر از خودروهای نیسان بود که برای مسابقات رالی در نظر گرفته شده بود. این خودرو بین سال های 1990 تا 1994 با موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ و سیستم انتقال قدرت AWD عرضه شد. موتور پالسار GTI-R هم قادر به تولید 227 اسب بخار نیرو و 284 نیوتن متر گشتاور بود.

بال بزرگ، کاپوت برجسته و کیت بدنه با ارتفاع پایین تر نقطه تمایز این خودرو با مدل معمولی پالسار بود. مدل های GTI-R این خودرو 272 کیلوگرم سنگین تر از مدل معمولی بود اما این خودرو با 1221 کیلوگرم وزن و چنین نیرویی همچنان خودرویی سبک و سریع بود.

11. نیسان سیلویا نیسمو 270R

270R درست مثل 240RS یک نسخه ی ویژه از پلت فرم سیلویا بود؛ اما این خودرو برخلاف 240RS نه برای مسابقات رالی بلکه برای جاده طراحی شده بود. این خودرو که بر اساس S14 سیلویا طراحی شده بود در آمریکا 240SX هم نامیده می شد. درواقع 270R سال 1994 توسط برند تیونینگ نیسمو نیسان ساخته شده بود.

عدد 270 در نام این خودرو نشانگر قدرت تولیدی موتور 2.0 لیتری توربوشارژ این خودرو است.270R علاوه بر بهبود در بخش مکانیکی در قسمت های دیگر هم تغییراتی داشت. به طوری که این خودرو به کیت آئرودینامیکی جدید و دیفرانسیل لغزش محدود عقب مجهز شد.

10. نیسان 350Z/370Z

پس از یک وقفه ی کوتاه، سری Z نیسان در سال 2002 با خودروی 350Z دوباره مطرح شد. این خودرو با موتور شش سیلندر 3.5 لیتری می توانست 287 اسب بخار نیرو تولید کند.

درواقع این خودروی دو سرنشینه در زمان خود هم جذاب بود و هم مدرن. در سال 2008 موتور 350Z بهبود پیدا کرد و با 306 اسب بخار نیرو جدی تر از قبل وارد صحنه ی رقابت شد.

در سال 2009 نیسان نسل بعدی سری Z را معرفی کرد. نیسان 370Z. عدد 370 در نام این خودرو به افزایش حجم موتور شش سیلندر این خودرو اشاره داشت.

این مدل که کوچک تر و سبک تر از 350Z بود با موتور 3.7 لیتری حالا قادر به تولید 332 اسب بخار نیرو بود. این قدرت خروجی نهایی هم پایان کار این مدل نبود چراکه برند تیونینگ نیسمو با بهینه سازی پردازش نیرو، توان تولیدی این خودرو را به 350 اسب بخار رساند.

9. نیسان سیلویا Spec R آیرو

کمپانی نیسان بهترین مدل ویژه ی خود را برای مدل نهایی سیلویا نگه داشته بود. این خودرو که سیلویا Spec-R نامیده می شد از همان موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ 250 اسب بخاری استفاده می کرد اما قطعات زیادی از این خودرو تغییر یافته بود.

بدنه و شاسی تقویت شده، گیربکس شش سرعته دستی به جای پنج سرعته دستی مدل پایه، ترمزهای تقویت شده و سیستم فرمانپذیری چهارچرخ از جمله ویژگی های جدید این تریم بودند. نیسان همچنین پکیج آئرودینامیکی جدیدی برای این خودرو در نظر گرفته بود که بال عقب بزرگی به خودرو اضافه می کرد.

8. نیسان جوک-R

چگونه جوک، کراس اور عجیب وغریب نیسان می تواند تبدیل به قاتلی برای سوپراسپرت ها شود؟ به سادگی و تنها با نصب مکانیک GT-R-ها! تریم R نیسان جوک با بهره گیری از موتوری شش سیلندر، 3.8 لیتری و توربوشارژ می تواند 545 اسب بخار نیرو تولید کند.

این مشخصات فنی به علاوه ی سیستم انتقال قدرت AWD و گیربکس دوکلاچه این خودرو را به یک کانسپت دیوانه وار تبدیل می کند؛ اما این قضیه وقتی جالب تر می شود که بدانید این خودرو واقعاً ساخته شده است.

کمپانی نیسان چندی پیش از نیسان جوک-R 2.0 پرده برداشت. این کراس اور جمع جور با استفاده از مکانیک GT-R نیسمو می تواند 600 اسب بخار نیرو و 652 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیروی مهیب باعث شده که این کراس اور تنها در 3.7 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

7. نیسان اسکای لاین 2000GT-R 1969-1973

اسکای لاین GT-R-های اصلی شروع کننده عصر خودروهای اسپرت نیسان بودند. در ادامه ی این سری، نیسان در چهار دهه خودروهای اسپرت فوق العاده ای به تولید رساند همین موفقیت باعث شد که اسکای لاین و GT-R ها نماد این شرکت باشند.

اسکای لاین GT-R برای اولین بار در سال 1969 با موتوری شش سیلندر، 2.0 لیتری و نیروی 160 اسب بخاری تولید شد که با گیربکس 5 سرعته دستی جفت می شد. در سال 1973 نسل دوم اسکای لاین GT-R با همان موتور شش سیلندر و 2.0 لیتری به تولید رسید اما تنها یک سال به تولید رسید.

6. نیسان 280ZX/300ZX توربو

در سال 1978 سری خودروهای ZX نیسان جایگزین سری اصلی Z شدند. اولین مدل این سری 280ZX نام داشت که با موتوری شش سیلندر و 2.8 لیتری 145 اسب بخار نیرو تولید می کرد. در سال 1981 نیسان توربوشارژر را به صورت آپشن برای این خودرو در نظر گرفت. این توربوشارژر نیروی تولیدی 280ZX را به 180 اسب بخار رساند.

در سال 1983 نسل دوم سری ZX معرفی شد. این سری با موتوری شش سیلندر و 3.0 لیتری در دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه شد. سری آخر مدل توربو این نسل با توجه به بازار فروش آن 200 تا 227 اسب بخار نیرو تولید می کرد.

سرانجام در سال 1989 مدل نهایی 300ZX به تولید رسید. خودرویی دو سرنشینه که با استایل 2+2 هم دیده می شد. این خودرو با موتور شش سیلندر، 3.0 لیتری و 300 اسب بخار نیرو تبدیل به یکی از نمادهای خودروهای اسپرت ژاپنی دهه ی نود میلادی شد. دوره ای که بسیاری آن را دهه ی طلایی صنعت خودروی ژاپن می دانند.

5. نیسان استجا اوتک 260RS

درست مثل تفکر پشت نیسان جوک-R، در دهه ی نود میلادی نیسان مکانیک اسکای لاین GT-R را روی یک خودروی واگن پیاده کرد. این خودرو که استجا اوتک 260RS نامیده می شد در زمان خود بسیار منطقی تر و مقرون به صرفه تر از جوک-R فعلی بود.

تریم سطح بالای استجا از موتور R33 اسکای لاین GT-R بهره می برد. موتور افسانه ای شش سیلندر، 2.6 لیتری و توربوشارژی که 276 اسب بخار نیرو تولید می کرد. گیربکس دستی، سیستم انتقال قدرت AWD و توربوشارژ در یک خودروی واگن مثل تحقق یک رؤیا بود.

4. نیسان 240Z/260Z/280Z

کمتر خودروی اسپرتی وجود دارد که به اندازه ی سری Z نیسان نمادین باشد. در سال 1970 زمانی که 240Z یا همان فرلیدی وارد بازار شد. نشانه هایی از یک جگوار قدیمی را به دوش می کشید که تغییرات زیادی به خود دیده بود.

پیشرانه شش سیلندر و 2.4 لیتری نیرویی 151 اسب بخاری تولید می کرد که با وزن تقریبی 1044 کیلوگرمی ترکیب مناسبی تشکیل می داد.

در سال 1974 موتور این خودرو تا 2.6 لیتر حجیم شد و 260Z نامیده شد. یک سال بعد باز هم موتور این خودرو حجیم تر شد و نام آن به 280Z تغییر پیدا کرد. سری جدید سنگین تر بود و نیرویی 170 اسب بخاری تولید می کرد.

بسیاری معتقدند که طراحی ظاهری سری Z اصلی یکی از بهترین طراحی های تاریخ در میان خودروهای اسپرت است.

3. نیسان GT-R

پس از توقف تولید سری اسکای لاین GT-R، شکافی در مجموعه خودروهای نیسان پدیدار شد. نیسان برای پر کردن این خلأ با هدفی مشخص خودروی اسپرت GT-R را تولید کرد.

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ای شش سیلندر، 3.8 لیتری توربوشارژی قرار داشت. قدرتمند بودن GT-R هزینه ای داشت و این هزینه قیمت بالای خودرو بود.

مدل پایه سال 2008، 478 اسب بخار نیرو تولید می کرد. این عدد حالا در تریم نیسمو به بیش از 600 اسب بخار رسیده است؛ اما قدرت GT-R در موتور آن خلاصه نمی شود گیربکس دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت AWD پیشرفته هم این اطمینان را ایجاد می کنند که مسیر را در کوتاه ترین زمان ممکن بپیمایید.

2. نیسان اسکای لاین GT-R R32-R34

اگر اسکای لاین های GT-R R32، R33 و R34 وجود نداشتند GT-R امروزی به تولید نمی رسید. درواقع R32، R33 و R34 کدهایی بودند که نسل های مختلف اسکای لاین GT-R ها را از سال 1989 تا 2002 مشخص می کردند.

مدل های کوپه و سدان این اسکای لاین ها با سیستم انتقال قدرت AWD بسیاری از خودروها را در خیابان و جاده شکست می دادند.

به جز مدل ویژه 400R تمام مدل های اسکای لاین GT-R از یک موتور شش سیلندر 2.6 لیتری توربوشارژ بهره می بردند. گشتاور و قدرت محدودشده ی 276 اسب بخاری در طول 14 سال تولید این خودرو افزایش پیدا کرد.

1. نیسان R390 GT1

اگر خودروسازی در اواسط دهه ی نود میلادی مقام های سطح بالای مسابقات 24 ساعته لمانز را هدف گذاری می کرد. باید خودروی مسابقه ای خود را بر اساس یک خودروی جاده ای تولید می کرد. همین امر باعث خلقت خودروهای شگفت انگیزی مثل مرسدس بنز CLK-GTR، پورشه 911 GT1 و نیسان R390 GT1 شد.

R390 GT1 موتوری هشت سیلندر و 3.5 لیتری داشت که با گیربکس شش سرعته دستی متوالی جفت می شد و قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کرد. این خودرو در خیابان ها هم مثل یک خودروی پروتوتایپ مسابقات لمانز دیده می شد. تنها دو دستگاه از این خودرو تولید شد که یکی از آن ها در اختیار یک مالک خصوصی قرار گرفت.

R390 GT1 با نهایت سرعت 354 کیلومتر بر ساعت و ثبت زمان 11 ثانیه در تست یک چهارم مایل یکی از سریع ترین خودروهای زمان خود محسوب می شد.

پدال


گرد آوری: گروه دانش وتکنولوژی سایت تبیان زنجان
http://www.tebyan-zn.ir/science_technology.html

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

180905
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.