مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
افزایش اعتماد به نفس با چهار هفته تمرین
مواظب کیف خودباشید!
ریا و باطل شدن اعمال
كسب و كار الكترونيك
استرس چيست؟
اخلاق در روابط عمومی
تاثیر مثبت انديشی در موفقیت و زندگی
می‌خواهم کارآفرین شوم
دقت کردید ؟؟
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/Directory/Free-Web-Submission.html
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
http://news.tebyan-zn.ir/
/Voting/public_opinion/default.html
/archive/photography/0/10/default.html
جدیدترین مطالب این بخش

افکار خود را تغییر دهید، تا درآمد بیشتری داشته باشید
اگر کسی به شما بگوید درآمد فعلی شما دقیقاً به همان میزانی است که خودتان انتخاب کرده اید و جایگاه فع...

افراد موفق‌ این کارها را انجام نمی دهند
هر کسی که مدت زیادی را با مدیران اجرایی و رهبران شرکت ها سپری کرده باشد می تواند بفهمد کدام رفتارها...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : 6 عادت انسان های پر بازده برای خواب
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   1224   بازدید   
تاریخ درج مطلب  29/11/1394
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

6 عادت انسان های پر بازده برای خواب

6 عادت انسان های پر بازده برای خواب واحد جامعه تبیان زنجان-

 

شاید شما هم مثل خیلی های دیگر احساس کنید شب ها بهره وری بیشتری دارید و بهتر می توانید کار کنید. اما در واقع کمبود شدید خواب نمی گذارد بهره ور باشید. کمبود خواب نه تنها توانایی تمرکز را از شما می گیرد، بلکه می تواند باعث بروز اضطراب و تحریک پذیری شود و بر توانایی شما در به خاطرسپاری اطلاعات تأثیر بگذارد که همه ی این ها به بازده پایین شما منجر می شوند.

کسانی که بیشترین بازده را دارند به اهمیت خواب کافی شبانه واقف هستند و برای خواب خود عادات به خصوصی دارند که پیروی از آنها می تواند به همه ی ما کمک کند.

آنها به ساعت زنگدار نیازی ندارند

اگر هر روز صبح برای بیرون کشیدن خود از رختخواب به ساعت زنگدار متکی هستید، به احتمال زیاد خواب کافی ندارید. دکتر هاولی مونتگومری داونز، مدیر آزمایشگاه مطالعات خواب دانشگاه وست ویرجینیا در این باره می گوید: نیاز هر کسی به خواب متفاوت است.

نشانه ی خواب کافی این است که برای بیدار شدن به ساعت زنگدار نیازی نداشته باشید . شاید لازم باشد روتین شبانه ی خود را کمی جابجا کنید تا بتوانید زودتر بخوابید و یا دیر تر بیدار شوید.

کیفیت خواب مناسبی دارند

به اندازه ی کافی خوابیدن تنها بخشی از این معادله است. شما باید مطمئن شوید کیفیت خوابتان نیز مناسب است. دکتر مونتگومری داونز می گوید: اگر شبی ۱۰ ساعت می خوابید، و حین خواب می چرخید، غلت می زنید و پاهایتان تمام شب تکان می خورد، خواب بیشتر لزوماً کمکی به شما نخواهد کرد .

اگر به اختلالی نظیر آپنه ی خواب (ایست تنفس هنگام خواب) دچار هستید که بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد، بهترین کار این است که از متخصص کمک بگیرید.

هر شب سر ساعت معینی به خواب می روند

خواب نامنظم، احساسی مشابه بیخوابی ناشی از مسافرت طولانی با هواپیما در انسان پدید می آورد. در این حالت، ریتم درونی بدن شما دچار مشکل می شود. هر شب سر ساعت معین به رختخواب رفتن به ساعت درونی بدن اجازه می دهد خود را تنظیم کند. همین امر باعث می شود وقتی از خواب بر می خیزید احساس خستگی نداشته باشید.

چُرت می زنند

هرچه می گذرد شرکت های بیشتری مزایای چرت زدن کارکنان در ساعات مشخصی بین کار را به رسمیت می شناسند. وجود اتاق مخصوص چرت نیمروزی، به خصوص در شرکت های بزرگ فناوری مثل گوگل و هاب اسپات دیگر عادی شده است. علم نیز ادعا های مبنی بر بالا رفتن بازده کارمندان در نتیجه ی چرت نیمروزی را تأیید می کند.

یکی از پژوهش های دانشگاه برکلی نشان داده است یک چرت یک ساعته می تواند با تقویت و احیای توان مغز، هوش را بالا ببرد. پژوهشی از دانشگاه میشیگان نیز نشان می دهد چرتی یک ساعته می تواند بر خلق و خو نیز اثرگذار باشد و به کارمندان کمک کند در انجام کارهای دشوار و طاقت فرسا پشتکار بیشتری به خرج دهند.

در حالی که یک چرت ۲۰ دقیقه ای ممکن است شما را سر حال بیاورد، دکتر داونز اعتقاد دارد یک چرت ایده آل، یک چرخه خواب کامل را در بر می گیرد؛ یعنی چیزی حدود یک ساعت.

پیش از خواب از مصرف کافئین خودداری می کنند

خوردن کافئین پیش از خواب می تواند خواب شما را با اختلال مواجه کند. پژوهش بیمارستان و مرکز مطالعات خواب هنری فورد در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد مصرف کافئین ۶ ساعت پیش از رفتن به رختخواب باعث اختلال در خواب فرد می شود.

به محیطی که در آن می خوابند توجه نشان می دهند

محیط، یکی از عوامل بسیار مؤثر بر کیفیت خواب است. وجود نور نمایشگر موبایل یا تلویزیون در اتاق خواب، باعث بروز تغییراتی در ساعت درونی بدن می شود که این، بر کیفیت خواب شما اثر منفی خواهد داشت.

وب سایت دیجیاتو

پیام ادیب


گرد آوری: گروه جامعه سایت تبیان زنجان
http://www.tebyan-zn.ir/society.html

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : رموزموفقیت , خودباوری ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

183594
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.