مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
اخبار روز ورزشی
گرم کردن بدن آمادگی برای ورزش
ژيمناستیک زنان
تاثیرمعجزه آسای شنا برسلامت جسمی
دقت کردید ؟؟
/Voting/public_opinion/default.html
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
http://news.tebyan-zn.ir/
جدیدترین مطالب این بخش

ورزش های خانگی ارزان اما موثر
اگر علاقمند نیستید به باشگاه های ورزشی بروید ، اگر تمایل به پرداخت شهریه های زیاد باشگاه های ورزشی ...

چگونه تمرین را شروع کنیم؟
ابتدا بدن را با یک سری تمرینات دینامیک به مدت 10 تا 15 دقیقه گرم کنید ( مثل اسکوات ، لانژ و... ) . ...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : آموزش حرکات نرمش
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   1906   بازدید   
تاریخ درج مطلب  9/1/1391
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

آموزش حرکات نرمش

آموزش حرکات نرمش واحد ورزش تبیان زنجان-

بدیهی است هرورزشکار باید قبل ازشروع فعالیت اصلی خود بدن راگرم نموده آنراجهت اجرای حرکات بسیارمشکل وپیچیده آماده سازد.لذادرانجام تمرینات ( اختصاصی یا عمومی) میبایست ابتدا بدن راکاملاوبصورت اختصاصی گرم نمود.

برای گرم کردن اهداف گوناگونی منظور شده است که مهمترین آنها عبارتند از:

- بالابردن ضربان قلب (به منظور اکسیژن رسانی بهترودفع موادزاید)

- بالارفتن حرارت بدن - بالارفتن سطح آمادگی عضلات

 – لیگامنت هاوتاندونها جهت جلوگیری ازآسیب دیدگی ها درحرکات شدید

 - بالارفتن تعدادتنفس معمولا روند شروع حرکات نرمشی قبل ازورزش اصلی به این صورت میباشد.

 1- حرکات کششی آرام (تاقبل ازرسیدن به آستانه دردعضلات)- غالبا باحرکات کششی ایستا شروع شده وباحرکات کششی پویا ویا PNFخاتمه می یابد.

 2- حرکات چرخش مفاصل ( درهوای سرد مفاصل بزرگتر که غالبا درقسمت تحتانی بدن قراردارند ودرهوای گرم ازمفاصل کوچکتر که درقسمت فوقانی قراردارند شروع می شود

– یعنی درسرما ازپایین به بالامفاصل بدن رامورد چرخش قرارمیدهیم ودرگرما بلعکس )

 3- حرکات پرشی وهمراه باجهش بصورت درجا وآرام (جاگینک )

 4- دویدن آرام به منظورافزایش ضربان قلب وتعدادتنفس

 5- اجرای حرکات اختصاصی ورزش مورد نظر بصورت آرام (به منظورآمادگی اجراهای مشکل تر) البته دربین مربیان سطوح بالا این روندتغییراتی رادربردارد.

برخی به اجرای چند حرکت درجا یادویدن آرام قبل ازحرکات کششی عقیده دارند ودرحال حاضر برخی مربیان حرکات ریتمیک (همراه باآهنگ ) رادربرنامه گرم کردن عمومی خود قرارمیدهند .

 برخی نیز اجرای حرکات ورزش اصلی بصورت بسیارآرام راتوصیه میکنند (پیرو اصل ویژگی تمرین ).درهرحال باهرروش که برنامه گرم کردن انجام شود باید اهداف ذکرشده رادربرداشته باشد وگرنه ازکیفیت مطلوب برخوردارنخواهد بودواحتمال آسیب دیدگی ورزشکاربالاخواهد رفت .

 اصول اجرای حرکات نرمشی مانند اصول کلی تمام ورزشهاوآموزشهاست یعنی:

 1- حرکات ازساده به پیچیده باشند(ازنظر نوع حرکت)

 2- ازآرام به سریع اجراشوند (درنرمشها نباید هیچگونه سرعت وعجله ای رابکاربرد)

 3- حرکات ازراحت به سخت طرح واجراشوند(ازنظرمصرف انرژی واصل اضافه بار)

 4- حرکات آماده سازی مشابه حرکات اصلی ورزش مورد نظر باشند (اصل میژگی تمرین)

 5- اصل تفاوت فردی درنظر گرفته شود(یک تمرین ممکن است برای فردی بسیارراحت وهمان تمرین برای فردی دیگر سخت باشد)

 6- اصل تنوع رعایت شود ( تنوع درتمرین میزان علاقه فرد رابه اجرابالامیبرد)

 7- اصل اعتدال(رعایت اعتدال درتمرینات رازبزرگ موفقیت طولانی وپایداراست


آفتاب / گردآوری:گروه ورزش سایت تبیان زنجان
http://www.tebyan-zn.ir/sport.html

آرشیو های مرتبط : نرمش , نرمش روزانه , آموزش نرمش ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

56839
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.