مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
آموزش ورزش هاي آبي
دیدگاه اسلام به زن
بهترین زمان برای ورزش کردن
چندحرکت ساده برای آنهایی که زیاد پشت رایانه می نشینند
گرم کردن بدن آمادگی برای ورزش
تاثیرمعجزه آسای شنا برسلامت جسمی
ژيمناستیک زنان
اخبار روز ورزشی
دقت کردید ؟؟
/archive/photography/0/10/default.html
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
/Voting/public_opinion/default.html
http://news.tebyan-zn.ir/
/Directory/Free-Web-Submission.html
جدیدترین مطالب این بخش

ورزش باعث فواید تقویت استخوانی طولانی مدت می‌شود
داشتن استخوان‌های سالم و محکم در تمامی دوران زندگی مهم است. عوامل مختلفی در سلامت و استحکام استخوان...

فواید پیاده‌روی
پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و مفیدترین ورزش‌ها به شمار می‌رود. پیاده‌روی کمک می‌کند بدنی سالم و متنا...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : ورزش باعث فواید تقویت استخوانی طولانی مدت می‌شود
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   159   بازدید   
تاریخ درج مطلب  24/1/1396
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

ورزش باعث فواید تقویت استخوانی طولانی مدت می‌شود

ورزش باعث فواید تقویت استخوانی طولانی مدت می‌شود

 یک جا ننشینید

داشتن استخوان های سالم و محکم در تمامی دوران زندگی مهم است. عوامل مختلفی در سلامت و استحکام استخوان نقش دارند که از آن جمله می توان به فعالیت بدنی و ورزش اشاره کرد. مطالعات نشان داده است که فعالیت بدنی به ما کمک می کند که با افزایش سن، استحکام استخوان هایمان همچنان حفظ شود.

استخوان یک بافت زنده است و با فعالیت بدنی سنگین تر، بزرگ تر و قوی تر می شود. در سنین کودکی و نوجوانی استخوان سازی با سرعت بیشتری انجام می شود به طوری که توده استخوانی معمولا در دهه ی دوم زندگی بیشترین مقدار را دارد. در سنین میانسالی به تدریج استخوان ها تحلیل می روند. مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام شده است نشان داد که ورزش در دوران رشدِ سریع، به صورت مادام العمر بر اندازه و قدرت استخوان تاثیر می گذارد.

برای این که مشخص شود چنین چیزی برای انسان نیز صادق است، دانشمندان بیش از 100 بازیکن حرفه ای بیس بال را در مراحل مختلف زندگی حرفه ای ایشان مورد مطالعه قرار دادند. بازیکنان بیس بال، نمونه هایی خوبی بودند؛ چرا که در آن ها بازویی که توپ را پرتاب می کرد بسیار بیشتر از بازوی دیگر، فعال بود. همچنین آن ها پس از این که دوران حرفه ای بازی شان به پایان می رسید، دیگر فعالیت بسیار شدیدی انجام نمی دادند. این به دانشمندان کمک می کرد اثر فعالیت بدنی شدید را پس از گذشت مدت زمانی طولانی از پایان آن مورد بررسی قرار دهند.

محققان دریافتند که استخوان بازوی فعال بازیکنان، دو برابر بازوی غیرفعالشان قوی است، استخوان بازوی فعال از نظر توده، اندازه (میزان سطح مقطع) و ضخامت حدود 50٪ بیشتر از استخوان بازوی غیر فعال بود.

همچنان که بازیکن مسن تر می شود؛ توده استخوانی آن ها به تدریج تحلیل می رود، اما حدود نیمی از اندازه استخوان و یک سوم استحکام استخوان، مادام العمر باقی می ماند. بازیکنانی که در سنین بالاتر همچنان به تمرین های ورزشی خود ادامه می دادند، استخوانشان کمتر تحلیل رفته و حتی قدرت آن نیز افزایش پیدا می کرد. به اعتقاد دانشمندان ورزش در دوران جوانی لایه های بیشتری به سطح خارجی استخوان می افزایند و استخوان را بزرگتر می کنند.

 


منبع: وب سایت rasekhoon.net

 

 

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : ورزش , پیاده روی , استخوان ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

184409
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.