مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
بانجی جامپینگ (Bungee Jumping) چيست ؟
دیدگاه اسلام به زن
آموزش ورزش هاي آبي
چندحرکت ساده برای آنهایی که زیاد پشت رایانه می نشینند
گرم کردن بدن آمادگی برای ورزش
بهترین زمان برای ورزش کردن
اخبار روز ورزشی
تاثیرمعجزه آسای شنا برسلامت جسمی
دقت کردید ؟؟
/archive/photography/0/10/default.html
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
/ItMatchOnline.html
http://news.tebyan-zn.ir/
/Directory/Free-Web-Submission.html
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/Voting/public_opinion/default.html
جدیدترین مطالب این بخش

ورزش باعث فواید تقویت استخوانی طولانی مدت می‌شود
داشتن استخوان‌های سالم و محکم در تمامی دوران زندگی مهم است. عوامل مختلفی در سلامت و استحکام استخوان...

فواید پیاده‌روی
پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و مفیدترین ورزش‌ها به شمار می‌رود. پیاده‌روی کمک می‌کند بدنی سالم و متنا...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : تمریناتی جهت جلوگیری از خروپف
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   182   بازدید   
تاریخ درج مطلب  24/1/1396
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

تمریناتی جهت جلوگیری از خروپف

تمریناتی جهت جلوگیری از خروپف

فردی که خروپف می کند، به طور معمول از اینکه این خروپف او تا چه اندازه می تواند برای اطرافیانش آزار دهنده باشد، اطلاعی ندارد. انجام چند تمرین می تواند تا حدودی به حل این مشکل کمک کند.

خروپف به دلیل تنگی راه هوایی می باشد. همچنین، می تواند به علت خوابیدن در وضعیت اشتباه بدنی و یا وجود بیش از حد بافتهای چربی و یا بافتهای نرم در گلو باشد که به راه هوایی فشار وارد می کنند. درمان های بسیاری جهت رفع این مشکل وجود دارند. با این حال، در اکثر موارد این درمان ها بی فایده می باشند. این درمانها شامل استفاده از چسبهای تنفسی، وسایل ضد خروپف و غیره می باشند. بعضی افراد ممکن است حتی برایشان داروهایی تجویز شود و یا نیاز به جراحی داشته باشند. با این حال ابتدا فرد بایستی راه های طبیعی را بجای توسل به جراحی و دارو درمانی امتحان کند.

علل شایع خروپف

• بسیاری ممکن است با این گفته موافق نباشند، اما این وضعیت می تواند ژنتیکی باشد.

• چنانچه به میانسالی رسیده اید، می توانید راحت بوده و سن خود را مقصر این وضعیت بدانید.

• چنانچه اضافه وزن دارید، ممکن است بخواهید به منظور کنترل آن، بخواهید کمی از وزن خود بکاهید.

• مصرف الکل و کشیدن سیگار

• آلرژی، عفونت سینوس، آسم

• وضعیت بد بدنی حین خواب

تمرینات

شل کردن فک

دهان خود را ببندید و فک خود را حرکت دهید، درست مانند زمانی که آدامس می جوید. هرمرتبه که آن را انجام می دهید به مدت یک دقیقه این عمل را ادامه دهید. به هنگام انجام آن، دندانهای آسیاب شما در دو طرف کمی از هم جدا حرکت کرده و پیش از جدا شدن مجدد، به آرامی یکدیگر را لمس می کنند. می بینید که لبهای شما بر روی هم فشرده شده اند.

زمزمه کردن

لبهای خو را روی یکدیگر فشرده و صدای امممممم مانندی برای چند ثانیه در ابتدا ایجاد کنید. می توانید به تدریج این زمان را افزایش دهید. این کار به باز و صاف شدن گلو کمک می کند. هنگامی که این صدا را تولید می کنید، ضعیف ترین بافت موجود در گلو منقبض می شود.

کشش زبان

تمریناتی جهت جلوگیری از خروپف

زبان خود را تا آنجا که می توانید بکشید. پس از آنکه به حالت کشیده در آمد، آن را به سمت راست و سپس به آهستگی به سمت چپ حرکت دهید. سپس سعی کنید با زبان خود بینی تان را لمس کنید و پس از آن چانه ی خود را لمس کنید. لمس کردن بینی و چانه کار دشواری است. ممکن است مجبور باشید این کار را 12 تا 15 مرتبه تکرار کنید.

غنچه کردن لبها

تمریناتی جهت جلوگیری از خروپف

تمام کاری که باید انجام دهید غنچه کردن لبهای خود است. این حالت را به مدت 10 ثانیه حفظ کنید. این کار را حدوداً 10 مرتبه انجام دهید.

لبخند کامل یا گوش تا گوش 

لبخند مبالغه آمیزی زده و آن را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. این کار را 5 مرتبه تکرار کنید.

طب فشاری

طب فشاری راه خوبی برای متوقف کردن خروپف است. سه انگشت خود را روی چانه فشار داده و این فشار را به مدت چند دقیقه اعمال کنید. این حرکت را چند مرتبه تکرار کنید.

خوابیدن روی توده ای از بالش

همچنین راه کارهای خانگی دیگری مانند استفاده از دو یا سه بالش برای خوابیدن روی آن و خوابیدن به پهلو وجود دارد. مشخص شده است که اینها تنها تأثیر موقت خواهند گذاشت.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

 


منبع: وب سایت rasekhoon.net

 

 

 

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : ورزش , خروپف ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

184410
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.