مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
بانجی جامپینگ (Bungee Jumping) چيست ؟
دیدگاه اسلام به زن
گرم کردن بدن آمادگی برای ورزش
آموزش ورزش هاي آبي
تاثیرمعجزه آسای شنا برسلامت جسمی
۸ درد عضلانی بدن که نباید از آن غافل شوید
چندحرکت ساده برای آنهایی که زیاد پشت رایانه می نشینند
اخبار روز ورزشی
دقت کردید ؟؟
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/Directory/Free-Web-Submission.html
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
/ItMatchOnline.html
http://news.tebyan-zn.ir/
/archive/photography/0/10/default.html
جدیدترین مطالب این بخش

ورزش باعث فواید تقویت استخوانی طولانی مدت می‌شود
داشتن استخوان‌های سالم و محکم در تمامی دوران زندگی مهم است. عوامل مختلفی در سلامت و استحکام استخوان...

فواید پیاده‌روی
پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و مفیدترین ورزش‌ها به شمار می‌رود. پیاده‌روی کمک می‌کند بدنی سالم و متنا...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : هر آن چیزی که باید درمورد ورزش هوازی بدانید
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   196   بازدید   
تاریخ درج مطلب  24/1/1396
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

هر آن چیزی که باید درمورد ورزش هوازی بدانید

هر آن چیزی که باید درمورد ورزش هوازی بدانید

ورزش های هوازی مثل ایروبیک فعالیت هایی هستند که بر روی سیستم قلبی عروقی شما کار می کند - آن ها ضربان قلب شما را بالا می برند و نفس کشیدنتان را سخت تر می کنند. این ها چیز هایی هستند که معمولا با شنیدن کلمه ورزش افراد به یاد آ ن ها می افتند.

مثال های ورزش هوازی شامل:

پیاده روی تند

دویدن یا سریع قدم برداشتن

شناکردن

بازی کردن ورزشی مانند بدمینتون، فوتبال یا بسکتبال

رقصیدن

کارهای روزمره مانند جمع آوری برگ ها یا چمن زنی

فواید درمانی ورزش های هوازی شامل:

سلامت قلب، ریه ها و دستگاه گردش خون را بهبود می بخشد. ورزش هوازی، قلب را قوی می کند، بنابراین قلب، خون را موثرتر پمپاژ می کند و همچنین استراحت کلی ضربان قلب شما را کاهش می دهد. همچنین این نوع از ورزش، سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد و سطح کلسترول بد را کاهش می دهد، که به نوبه خود می تواند رسوب آن در سرخرگ ها را کاهش دهد.

خطر بیماری قلبی عروقی، از جمله سکته مغزی را کاهش می دهد.

خطر دیابت نوع 2 را پایین می آورد.

فشار خون را پایین می آورد و سطح چربی خون را بهبود می بخشد.

انجام ورزش هوازی همچنین می تواند فواید بلند مدت دیگری نیز داشته باشد. مطالعه ای اخیر از 1.4 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا و اروپا یافته است که مقدار ورزش هوازی بیشتر با کاهش خطر 13 نوع سرطان مرتبط بوده است و مطالعه گسترده تری بین بیش از 660000 نفر یافته است که احتمال مرگ در یک دوره 14 ساله در افرادی که 150 دقیقه در هفته فعالیت هوازی انجام دادند نسبت به آن هایی که هیچ فعالیت فیزیکی انجام ندادند به احتمال 31 درصد کمتر بود.

شما به چه مقدار ورزش هوازی نیاز دارید؟

براساس دستور العمل های اخیر دپارتمان سلامت و خدمات انسانی آمریکا، به صورت مخفف HHS، در مورد فعالیت فیزیکی، نوجوانان باید در هفته حداقل 150دقیقه معادل 2.5 ساعت، فعالیت بدنی با شدت متوسط مانند پیاده روی تند داشته باشند. راه های زیادی برای تقسیم کردن آن مدت 150 دقیقه در طول یک هفته وجود دارد، اما بیشتر کارشناسان تقسیم آن زمان به 30 دقیقه فعالیت بدنی در 5 روز از هفته را توصیه کرده اند.

اگر شما یک فعالیت شدید، مانند دویدن را برای تمرین تان انتخاب می کنید، نباید کاملا به همان اندازه آن را انجام دهید. دستور العمل سلامت و خدمات انسانی بیان می دارد که 75 دقیقه معادل با 1 ساعت و 15 دقیقه فعالیت شدید در هر هفته معادل با 150 دقیقه فعالیت با شدت متوسط در هفته است.

چگونه می توانید از بروز آسیب در زمان انجام ورزش هوازی جلوگیری کنید؟

کلی درو، فیزیولوژیست ورزشی به همراه دانشگاه آمریکایی پزشکی ورزشی اظهار کرد: خطر های اصلی فعالیت هوازی از بسیار سخت و سریع ورزش کردن در شروع تمرین ایجاد می شوند. او بیان داشت، در زمان آغاز ورزش، افراد باید در سرعتی باشند که در آن احساس راحتی می کنند.

دکتر ادوارد لاسکواسکی، دستیار مدیر مرکز کلینیک پزشکی ورزشی مایو در روچستر مینه سوتا، توصیه کرده است که افراد از شعار آهسته و پیوسته رفتن تبعیت کنند. این بدین معنی است که با یک سطح فعالیت نسبتا سبک شروع کنید، و به تدریج مدت زمان و شدت جلسات ورزش تان را افزایش دهید.

لاسکواسکی می گوید: افراد دارای مشکلات مفصل باید همچنین از ورزش های با تاثیرگذاری بالا، مانند ورزشی که شامل پرش های زیاد است، خودداری کنند. در عوض، آن ها باید بچسبند به انجام ورزش های کم اثری مثل دوچرخه سواری ثابت، حلقه زدن یا انجام دادن ورزش های آبی.

 


منبع: وب سایت rasekhoon.net

 

 

 

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : ورزش , دیابت , ایروبیک , ورزش هوازی ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

184411
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.