مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
اخبار روز ورزشی
بهترین زمان برای ورزش کردن
آموزش ورزش هاي آبي
تاثیرمعجزه آسای شنا برسلامت جسمی
بانجی جامپینگ (Bungee Jumping) چيست ؟
۸ درد عضلانی بدن که نباید از آن غافل شوید
چندحرکت ساده برای آنهایی که زیاد پشت رایانه می نشینند
دیدگاه اسلام به زن
دقت کردید ؟؟
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/Voting/public_opinion/default.html
http://news.tebyan-zn.ir/
/archive/photography/0/10/default.html
/Directory/Free-Web-Submission.html
/ItMatchOnline.html
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
جدیدترین مطالب این بخش

ورزش های ساده برای شما که سرتون شلوغه
ورزش های ساده شامل ورزشهایی می شوند که از شدت گوناگونی برخوردارند. به طور کلی 4 تیپ اصلی ورزش وجود ...

فوايد ورزش صبحگاهي
ورزش مجموعه فعاليتهاي بدني وامور جسماني است كه باعث سلامتي و نشاط مي‌شود. عمده‌ترين ثمره پرداختن به...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : فوايد ورزش صبحگاهي
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   201   بازدید   
تاریخ درج مطلب  23/12/1395
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

فوايد ورزش صبحگاهي

فوايد ورزش صبحگاهي

ورزش مجموعه فعاليتهاي بدني وامور جسماني است كه باعث سلامتي و نشاط مي شود. عمده ترين ثمره پرداختن به ورزش دست يابي به سلامت جسماني ورواني است. درتامين سلامت و تندرستي منظور كردن ورزش وفعاليتهاي جسماني به عنوان يك ضرورت دربرنامه هاي روزمره از اهميت ويژه اي برخوردار است.

ورزش صبحگاهي در شروع فعاليت آموزشي مدارس مي تواند عامل مهمي درايجاد نشاط وشادابي وتامين سلامت جسم وروح دانش آموزان باشد. اين برنامه با توجه به ويژگيهاي خاص دختران در 3 بخش گرم كردن، پياده كردن هدف وبازگشت به حالت اوليه طراحي مي شود.

انجام اين برنامه درابتدا با افزايش تدريجي ضربان قلب توام است كه به آستانه تحريك براي افزايش استقامت عمومي مي رسد وسرانجام به حالت اوليه بر مي گردد.

اجراي ورزش صبحگاهي به طور منظم وروزانه مي تواند نقش بسيار مهمي دركسب آمادگي جسماني، رواني ونشاط وشادابي دانش آموزان داشته باشد. انجام فعاليت مداوم اثرات مثبتي بر بافت استخواني دارد. يافته هاي پژوهشي بيان داشته اند كه ورزش دررشد طولي استخوان تاثيري ندارد يا تاثير آن بسيار كم است همچنين برآرايش سلولهاي استخواني نيز بي تاثير است اما تاثير فعاليتهاي ورزشي در افزايش تراكم ورشد عرضي استخوان با افزايش مواد معدني درآن تاييد شده است وبي تحركي وحذف فشار مكانيكي از استخوان ها باعث كاهش مواد معدني وكاهش استحكام آنها مي شود. مرحله زوال استخواني دردختران، پس از سن 11 تا 14سالگي شروع مي شود، بنابراين دوران پيش از بلوغ مرحله بسيار مهمي در رشد استخواني آنهاست. استحكام استخوانها به تراكم موادمعدني درآنها ونحوه آرايش سلولهاي استخواني بستگي دارد.

اجراي برنامه ورزشي روزانه موجب ارتقا سطح آمادگي قلبي عروقي مي شود و نياز به صرف وقت زيادي ندارد درچنين برنامه اي لازم است كه ضربان قلب تا 140 بار در دقيقه افزايش يابد وپنج روز درهفته استمرار يابد.

يك برنامه تمريني مشتمل بر سه نوبت انقباضهاي ايزومتريكي 6 ثانيه اي وبه مدت 5 هفته روزانه برعضلات گردن، اندامها ويا تنه موجب كاهش16 تا 24 ميليمتر جيوه فشار سيستولي و 20 تا 24 ميليمتر جيوه فشار دياستولي شده است.

هنگام ورزش سيستم ترشحي همانند سيستم عصبي، اثرات مثبتي برواكنش بدن نسبت به هر فعاليت خاص دارد وهماهنگي مكانيسم هاي مختلف بدن، ازجمله مكانيسم توليد انرژي براي اجراي فعاليت كمك مي كند. واكنش هاي سيستم ترشحي با توجه به متغيرهاي هر ورزش خاص و حالتهاي فيزيولوژيكي ورواني مختلف تغيير مي يابد. رابطه بين سطح انتظار يك فرد وتوانايي واقعي او در امر اجراي فعاليت، روي سطح استرسي كه بايد تحمل كند اثر مي گذارد.

فوايد مربوط به نرمشهاي روزانه فقط به كاهش خطر بيماريهاي قلبي عروقي خلاصه نمي شود، بلكه با تقويت سيستم ايمني بدن، باعث بالا رفتن سطح بهداشت رواني، بهبود كيفيت عمر را به دنبال خواهدداشت.

انجام چند حركت ساده ومنظم آن هم درچند دقيقه بدن را در مقابل عوارض جسمي زيادي مصون مي دارد. يك برنامه ورزشي مناسب چگونگي تناوب وتكرار تمرينات، شدت تمرينات و در نهايت مدت زمان اجراي تمرينات را در بر مي گيرد:

1-تناوب تمرينات حداقل 5 روز درهفته.

2-شدت تمرينات به قدري كه به نفس نفس بيفتد. اين به آن معناست كه تعداد ضربان قلب شما حداقل به 60 درصد حداكثر ضربان قلبتان افزايش يابد.

3-مدت اجراي تمرينات، حداقل تا 10دقيقه باشد تا براي بدن مفيد واقع شود.

نرمش مداوم باعث انبساط خاطر وشادابي مي شود، بيشتر افسردگي ها دركودكان در دوران ابتدايي ودر نوجوانان در دوره راهنمايي ودبيرستان است. اين افسردگيها بيشتر زاييده حوادث نامطلوب زندگي است كه معمولاً نياز به دارو و درمان ندارند و اگر عوامل ايجاد كننده آن برطرف شوند خود به خود درمان مي شوند.

تمرينات بدني و ورزش يكي از راههاي علاج وتسكين فشارهاي رواني است. از آنجا كه فشارهاي رواني مي توانند باعث بروز خستگي شوند، تمرينات بدني موجب بالارفتن قدرت عضلاني مي شوند وخون بيشتري درآنها جريان مي يابد واز ميزان خستگي و دردهاي عضلاني ناشي از فشارهاي رواني مي كاهد، همچنين تمرينات بدني با افزايش سطح آندروفين خون موجب بالا رفتن نشاط و شادابي در افراد مي شوند، بنابراين دانش آموزان قابليتهاي بيشتري براي فائق آمدن برمشكلات رواني را پيدا مي كنند. دانش آموزاني كه اقدام به فعاليت منظم مي كنند هدفمند واميدوار شده وتغييرات زيادي را دراهداف زندگي خود به وجود مي آورند.

نتيجه گيري:

ورزش مهمترين عامل در از بين بردن افسردگي ها ويا پيشگيري از به وجود آمدن اين نوع بيماريها است. ثابت شده است كه نرمشهاي مداوم روزانه موجب كاهش اضطراب، افسردگي، تنظيم وتعديل ميزان استرس وحتي تغييرات شخصيتي(پيدايش ديد مثبت تري نسبت به زندگي) مي شود. 

منابع مقاله :

1-طب ورزشي، ويلمور.

2-فيزيولوژي فعاليت بدني، ادينگتون وادگرتون.


منبع : روزنامه اطلاعات

rasekhoon.net

 

 

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : ورزش صبحگاهی , ورزش روزانه ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

183983
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.