مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
بهترین زمان برای ورزش کردن
آموزش ورزش هاي آبي
اخبار روز ورزشی
تاثیرمعجزه آسای شنا برسلامت جسمی
۸ درد عضلانی بدن که نباید از آن غافل شوید
دیدگاه اسلام به زن
گرم کردن بدن آمادگی برای ورزش
ژيمناستیک زنان
دقت کردید ؟؟
http://news.tebyan-zn.ir/
/Voting/public_opinion/default.html
/ItMatchOnline.html
/Directory/Free-Web-Submission.html
/archive/photography/0/10/default.html
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
جدیدترین مطالب این بخش

ورزش باعث فواید تقویت استخوانی طولانی مدت می‌شود
داشتن استخوان‌های سالم و محکم در تمامی دوران زندگی مهم است. عوامل مختلفی در سلامت و استحکام استخوان...

فواید پیاده‌روی
پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و مفیدترین ورزش‌ها به شمار می‌رود. پیاده‌روی کمک می‌کند بدنی سالم و متنا...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : کالری‌های سوزانده شده: شنا کردن در مقابل دویدن
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   183   بازدید   
تاریخ درج مطلب  24/1/1396
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

کالری‌های سوزانده شده: شنا کردن در مقابل دویدن

کالری‌های سوزانده شده: شنا کردن در مقابل دویدن

 

شنا کردن و دویدن هر دو از ورزش های محبوب به شمار می روند. اگر تردید که کدام یک می تواند کالری بیشتری بسوزاند، این مقاله می تواند شک و تردید شما را برطرف کند.

هنگامی که از ورزش های قلبی و عروقی سخن به میان می آید، شنا کردن و دویدن فوراً به ذهن خطور می کنند. این بدین خاطر است که هر دوی این فعالیت ها برای انسان ها طبیعی و قسمتی از فرآیند تکامل آن ها بوده اند. اگر چه اجداد ما ممکن است برای بقاء این فعالیت ها را انجام می داده اند ولی، مردان وزنان امروزی دلایل متفاوتی دارند که مهم ترین آن تناسب اندام است.

مردم اغلب تردید دارند که کدام یک را انتخاب کنند. معیاری که اغلب برای مقایسه کردن این دو فعالیت انتخاب می شود مقدار کالری است که در زمان مشخص سوزانده می شود. انتخاب ایده آل باید انتخابی باشد که با تلاش کمتر کالری بیشتری می سوزاند.

البته در نظر گرفتن این عامل مشکل است زیرا، هر کسی ترجیحات خاص خود را دارد. مقدار کالری سوزانده شده همچنین با توجه به ویژگی های جسمانی فرد مانند قد ، وزن و ترکیب بدنی متفاوت خواهد بود. مناسب ترین ارزیابی را هنگامی می توان داشت که هر دو با مقدار تلاش یکسانی اجرا می شوند. اجازه دهید نگاهی به آمار و ارقام در این باره داشته باشیم.

کالری های سوزانده شده در شنا کردن و دویدن

شدت کم 

هنگامی که شنا کردن و دویدن به آهستگی و به همراه توقف های مکرر و حرکات آهسته انجام می شوند، شدت تمرین کم است و در نتیجه، کالری زیادی سوزانده نمی شود. شنا کردن به مدت یک ساعت 354 کالری می سوزاند و دویدن برای مدت یک ساعت 472 کالری می سوزاند.

شدت متوسط

شدت متوسط بدین معناست که تمرین با سطح متوسطی انجام می شود. برای دویدن شدت متوسط با سرعتی کمی بیشتر از پیاده روی برابر است و برای شنا شدت متوسط مربوط به شنا کردن پیوسته با سرعتی متوسط است. شنا کردن با شدت متوسط به مدت یک ساعت 472 کالری می سوزاند و دویدن برای مدت یک ساعت 679 کالری می سوزاند.

شدت زیاد

برای دویدن شدت زیاد با دویدن با سرعت زیاد همراه است و برای شنا کردن شدت بالا یعنی شنا کردن با تعداد دورهای زیاد و بدون توقف; شنا کردن پیوسته با سرعت بالا یا استفاده از حرکاتی مانند شنای پروانه. شنا کردن با شدت زیاد به مدت یک ساعت 590 کالری می سوزاند و دویدن با شدت زیاد 885 کالری می سوزاند.

همانطور که مشاهده می شود، هنگامی که هر دو فعالیت برای مدت زمان یکسان و با شدت مشابه انجام می شوند، دویدن نسبت به شنا کردن کالری بیشتری می سوزاند. در ادامه ی مقاله علل مربوط به این موضوع مورد بحث قرار گرفته اند.

چرا دویدن کالری بیشتری می سوزاند

مقاومت وزن بدن

در مورد دویدن مقاومت وزن بدن یکی از عوامل حیاتی است که منجر به سوزاندن کالری بیشتری می شود. دویدن روی تردمیل یا خارج از خانه فرق نمی کند، واقعیت این است که فرد وزن بدن خود را با استفاده از قدرت پاها و ماهیچه ها حمل می کند. این در مقایسه با شنا کردن به تلاش بیشتری نیاز دارد. در شنا کردن وزن بدن عمدتاً توسط نیروی شناوری پشتیبانی می شود. از اینرو، هنگام دویدن تلاش بیشتری برای حرکت به سمت جلو نیاز است که منجر به سوزاندن کالری بیشتری می شود.

مقاومت باد در مقابل مقاومت آب

هنگام دویدن با مقاومت باد روبرو هستیم که به طور پیوسته در نوسان است. ولی، در مورد مقاومت آب اینگونه نیست. مقاومت آب یک محل آبی مانند استخر علیرغم چگالی بالا ثابت است. مقاومت کلی هوا بیشتر است.

ثانیاً، همه ی روش های شنا کردن دارای موقعیت دینامیکی هستند که شنا کردن را بسیار کارآمد می سازند. بدن قادر است با به حداقل رساندن ناحیه ی سطحی آب از طریق آب حرکت کند. برای اینکه چنین چیزی در دویدن اتفاق بیافتد، فرد باید روشی پیدا کند که بدن او با سطح زمین موازی باشد. ولی، این کار عملی نیست.

بنابراین، دویدن با مقاومت بیشتری روبرو می شود و به این ترتیب به تلاش بیشتری نیاز دارد که منجر به سوزاندن کالری بیشتر می شود.

عامل دیگری که مقدار کالری سوزانده شده را تحت تأثیر قرار می دهد، مقدار تلاش مورد نیاز برای انجام حرکات پایه در آن فعالیت است. در مورد شنا کردن چهار حرکت پایه وجود دارد:

شنای آزاد

شنای کرال سینه

شنای کرال پشت

شنای پروانه

از میان این چهار حرکت اصلی، حرکت پروانه بدون شک کالری بیشتری می سوزاند. ولی، شناگران عادی از این حرکت زیاد استفاده نمی کنند. بیشتر افراد از شنای آزاد و شنای کرال سینه استفاده می کنند که انجام دادن آن ها آسان است و به این ترتیب کالری زیادی نمی سوزانند. ولی، دویدن اینگونه نیست. به جزء پیاده روی با سرعت کم، هر گونه دویدن به تلاش نیاز دارد. بنابراین، یک دونده کالری بیشتری نسبت به یک شناگر می سوزاند.

نوع زمین 

این عامل هنگامی مؤثر است که در مورد دویدن در خارج از خانه صحبت می کنیم. هنگام دویدن در خارج از خانه، نوع زمین ثابت نیست و از اینرو، فرد باید خود را با شیب زمین سازگار کند. دویدن در زمین با شیب رو به بالا بسیار دشوار است و کالری بیشتری می سوزاند. از طرف دیگر، در مورد شنا کردن نوع زمین یکسان است مگر اینکه فرد در دریا یا اقیانوس شنا کند. از اینرو، شنا کردن کالری کمتری می سوزاند.

با توجه به مطالب بالا، می توان دریافت که دویدن برای سوزاندن کالری مؤثرتر از شنا کردن است. البته این بدین معنا نیست که شنا ورزش خوبی نیست. ورزش شنا فواید خاص خود را دارد. بهترین راه این است که هر دو این ورزش ها را در برنامه ی خود قرار دهید و روشی برای بهینه سازی نتایج پیدا کنید.

 


منبع: وب سایت rasekhoon.net

 

 

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : ورزش , پیاده روی , شنا ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

184408
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.