مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
     
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مدظله
امر به معروف و نهی از منکر
احادیث حضرت محمد
لینکستان تبیان زنجان معرف وب سایت شما
لینکستان وب سایت های مفید
عکس و عکاسی مقالات

مطالب خواندنی ارسالی اعضا
ثبت مطلب شما در تبیان     / بازدید ها :   84   بازدید /    تاریخ ارسال مطلب از سوی کاربر   25/4/1390 /    تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
   

مواد غذایی حاوی ویتامین c استرس را کاهش می دهد
نوع مطلب : مطالب درج شده توسط اعضای وب سایت [ مشاهده قوانین درج مطلب توسط اعضا در وبلاگ های تبیان زنجان ]

 

 

مصرف مواد غذايي كه منبع ويتامين B، C و روي هستند، در كاهش استرس ناشي از قرار گرفتن در هواي گرم بسيار كمك‌كننده است.

به گزارش خبرنگار وب دا از یزد، علیرضا ابوالفضلی کارشناس تغذیه ضمن بیان این مطلب افزود: بنابراین مصرف انواع ميوه‌ها و سبزيجات ‌تازه به همراه مواد غذايي دريايي در فصل گرما بسيار مفيد است.

وی در خصوص تغدیه در تابستان به خصوص گرمازدگی  اظهارکرد: بهتر است از مواد غذايي كه قند زياد و يا چربي بالايي دارند كمتر استفاده شود وهمچنین براي تامين انرژي مضاعفي كه براي حفظ تعادل حرارتي مورد نياز است، از اين گروه‌هاي غذايي در كنار مواد غذايي كه سرشار از ويتامين‌هاي گروه B و C هستند، استفاده کرد.

وی توصیه کرد:از سبزيجاتي كه به رنگ سبز تيره هستند نظير برگ‌هاي سبز كاهو و کلم بروكلي، بيشتر استفاده شود.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان ساخت: در اين فصل بيشتر از غذاهاي خنك و سرد استفاده شود، حتي بهتر است غذاهايي را مصرف كرد كه طبع سردي دارند.

وی در ادامه گفت: در فصل گرما از مصرف مغز‌ها و شيريني‌جات کمتر استفاده شود و مصرف ميوه هايي نظير خرما و انجير نيز چندان مناسب نيست و بهتر است در صورت تمايل، در وعده‌هاي عصر كه هوا خنك‌تر است، استفاده شوند.

ابوالفضلی یادآورشد: مصرف ميوه‌هايي نظير آناناس، هندوانه، طالبي و خربزه نيز بسيار مناسب است.

وی ادامه داد: در هواي گرم مصرف هندوانه به دليل دارا بودن آب و مواد معدني گوناگون براي افراد گرما زده بسيار مناسب است. ميوه‌هايي كه رنگ قرمز و بنفش تيره دارند هم بسيار مفيدند. سبزيجاتي نظير کلم بروكلي، گوجه فرنگي، اسفناج و كاهو هم در گروه سبزيجات از بهترين‌ها بوده و در اين شرايط بسيار مفيد هستند.

این کارشناس تغذیه متذکرشد: مطالعات نشان داده‌اند، مصرف مواد غذايي كه منبع ويتامين B، C و روي هستند، در كاهش استرس ناشي از قرار گرفتن در هواي گرم بسيار كمك‌كننده هستند به همين دليل، مصرف انواع ميوه‌ها و سبزيجات ‌تازه به همراه مواد غذايي دريايي در فصل گرما بسيار مفيد است. به علاوه، مصرف مواد غذايي كه خاصيت آنتي‌اكسيداني دارند و منبع مناسبي از ويتامين C، E، كاروتنوييد و فلاونوييد هستند نيز در اين روزهاي گرم به سيستم ايمني كمك مي نمايد تا زيان‌هاي ناشي از سموم موجود در هوا را به حداقل برساند


باز منتشر شده توسط aziz1352 در وب سایت تبیان مرکز زنجان   

توجه : این مطلب جزو مطالب ارسالی کاربران به ساختار وبلاگی خود در وب سایت می باشد . تبیان زنجان مسئولیتی در خصوص بررسی فنی محتوای آن ندارد و محتوای آنرا تایید یا رد نمی کند . برای مطالعه قوانین ارسال مطلب "این قسمت " را ببینید .
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.