مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
     
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  

حتما ببینید
امر به معروف و نهی از منکر
لینکستان تبیان زنجان معرف وب سایت شما
عکس و عکاسی مقالات
لینکستان وب سایت های مفید
احادیث حضرت محمد
بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مدظله
طبقه بندی موضوعی مطالب
فعال ترین اعضا این ماه
فعالان ارسال دعوتنامه این ماه
ارسال دعوتنامه


آیا مایلید دوستان خود را نیز دعوت به مشاهده محتوای بروز این وب سایت کنید ؟
آیا میدانید با ارسال هر دعوت نامه 5 امتیاز( به همراه 15 امتیاز رزرو) به مجموع امتیازات شما افزوده میشود ؟



 

دریافت رایگان مطالب
آیا میدانید میتوانید مقالات وب سایت را با استفاده از قدرت گوگل و بصورت روزانه در ایمیل خود دریافت و مطالعه کنید ؟؟
بیش از صد ها عنوان مطلب خواندنی را روزانه به همین راحتی و هر زمان که مایلید مطالعه کنید !
عضویت رایگان دریافت مقالات در ایمیل

برای مشاهده توضیحات بیشتر اشاره گر ماوس خود را روی هر عنوان نگه دارید . بخش مطالب روزانه اعضاء سرویس دیگری از خدمات وب سایت به اعضا میباشد که شما را قادر می سازد  مطالب و علاقه مندی های خود را در وب سایت درج نمایید .

این امکان زمینه حضور جدی شما را در دنیای مجازی اینترنت فراهم آورده و ضمن انتشار محتوای شما بنام خودتان ,  با کمک سرویس معرفی به موتور های جستجو , آنرا در  صدر جستجو ها و معرض دید هزاران کاربر روزانه  اینترنت و وب سایت قرار  دهد و کمک می کند  براحتی در جمع کاربران فعال خانواده ما قرار بگیرید .

توجه : نوشته  و مطالب این بخش دارای هویت شخصی از سوی کاربران ( ساختار وب لاگ) بوده و مسئولیت آن به عهده کاربر می باشد .
قوانین ارسال مطلب را ببینید تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.

 
نوشته شده توسط tebyanbot با 1373712 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 91
     درج شده در 840 روز و 16 ساعت و 33 دقیقه قبل
    
بسیاری از خانم‌های باردار با یک نگاه به عکس‌های قبل از بارداری و یک نگاه به آینه، اضافه وزن‌شان را با چشم اندازه می‌گیرند و خیلی از آنها نگرانند که این اضافه وزن همچنان ادامه داشته باشد و حتی پس از زایمان هم برطرف نشود. به همین دلیل بسیاری از آنها می‌خواهند بدانند که تا چه میزان چاق شدن در بارداری بدون مشکل و چه میزان نگران‌کننده است. بنابر‌این ما به سراغ دکتر نسرین زارع‌پور، متخصص زنان و زایمان،‌رفتیم و سوال‌های‌مان را از او پرسیدیم.
 دکتر نسرین زارع‌پور، متخصص زنان و زایمان،‌درباره اضافه وزن بارداری می‌گوید:« اضافه وزن بارداری بر اساس BMI مشخص می‌شود و در افراد باردار با یکدیگر متفاوت است. اما معمولا مادرانی که کم‌وزنی دارند در بارداری ١٢تا ١٨كیلو، مادرانی که وزن نرمال دارند، ١١تا ١٦كیلو، مادرانی اضافه وزن دارند ٧ تا 5/11 کیلو و مادران چاق ٧ كیلو در بارداری اضافه وزن پیدا می‌کنند. بنابر‌این اگر خانم‌های باردار وزن‌شان کمتر و یا بیشتر از مقداری که گفته شد باشد برای آنها عوارض ایجاد می‌کند.»
دکتر زارع‌پور درباره اضافه وزن‌های ناگهانی در بارداری می‌گوید:« اگر خانم‌های باردار به طور ناگهانی اضافه وزن پیدا کنند و یا وزن‌شان بیش از حد زیاد شود، باید از نظر فشار خون و دفع پروتئین ادراری کنترل شوند. به همین دلیل همان‌طور که اضافه وزن بیش از حد خطرناک است،‌کاهش وزن کمتر از حد معمول هم خطرات زیادی دارد. همچنین گرسنگی و محرومیت غذایی مادر در اوایل دوران بارداری عوارض زیادی بر روی جنین دارد و می‌تواند منجر به کاهش وزن نوزاد در هنگام تولد و افزایش ناهنجاری‌های سیستم عصبی مرکزی شود.»

این متخصص زنان و زایمان، معتقد است که بعد از زایمان، ممکن است 6 ماه طول بکشد تا اضافه وزن دوران بارداری به حالت عادی برگردد و توصیه می‌کند:« اگر مادران شیوه تغذیه درستی داشته باشند،‌اضافه وزن باقی‌مانده از بارداری به طور میانگین 4/1 کیلوگرم خواهد بود که آن هم به راحتی با ورزش کنترل می‌شود. خانم‌های باردار در سه ماهه‌ی اول دوران بارداری، نیازی به افزایش کالری ندارند اما در سه ماهه‌ی دوم باید 340 کیلو‌کالری و در سه ماهه‌ی سوم 425 کیلو‌کالری اضافی نسبت به قبل از بارداری دریافت کنند. مصرف بیشتر و کمتر از این مقدار باعث اضافه وزن نامتعادل می‌شود.گاهی اضافه وزن ناگهانی یا بیش از حد، نتیجه‌ی تجمع آب در بافت‌های بدن است كه به صورت ورم مشخص می‌شود كه این موارد در بارداری باید بسیار بیشتر از زمان قبل از بارداری تحت كنترل قرار بگیرند.»
مصرف دارو چه گیاهی باشد و چه شیمیایی، برای كنترل وزن باراری توصیه نمی‌شود و مادران باردار تنها با كنترل كالری مصرفی و فعالیت و تحرک نرمال می‌توانند وزن‌شان را در حالت نرمال نگه دارند.
فعالیت کاری در دوران بارداری مانعی ندارد به شرطی که میزان آن در حد نرمال باشد، خانم‌های باردار را خسته نکند و به مقدار استراحت‌شان لطمه نزند و یا در صورتی که پزشک به دلایلی این فعالیت‌ها را محدود کند. به همین دلیل دکتر زارع‌پور درباره باید ها و نباید های غذایی برای جلوگیزی از اضافه وزن توصیه می‌کند:« مصرف مواد‌غذایی روزانه در بارداری بهتر است از همه رده‌های غذایی باشد مخصوصا خانم‌های باردار باید استفاده کافی از سبزیجات و میوه‌ها را در برنامه خود قرار دهند. همچنین مصرف گوشت، غلات و لبنیات هم از اهمیت زیادی برخودارند اما خوردن ماهی باید محدود شود. همچنین از مصرف فست فود در دوران بارداری به دلیل كالری زیاد و ارزش غذایی كم آن تا حد امکان باید پرهیز شود. مصرف کافئین در بارداری باید کم باشد و از الکل و دخانیات شدید که باعث ایجاد ناهنجاری در جنین می‌‌شود دوری کنند.»

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «زندگی با کودک» و «سلامت زنان» در اختیار شما قرار می‌دهد.

منبع : http://niniban.com/fa/news/104355/اضافه-وزن-بارداری-چه-موقع-خطر-دارد



توجه : مدیریت وب سایت در صورت دریافت مجوز قانونی از سوی مراجع ذیصلاح نسبت تغییر در محتوای  ارسالی کاربران و یا مراحل قانونی اعلام شده اقدام خواهد نمود.
تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.
© 2004- Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.